Perth and the Great Ocean Road - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sara Tuin - WaarBenJij.nu Perth and the Great Ocean Road - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sara Tuin - WaarBenJij.nu

Perth and the Great Ocean Road

Blijf op de hoogte en volg Sara

30 Maart 2013 | Australië, Sydney

Tijd voor weer een nieuwe update! Veel gedaan, dus veel te vertellen!

Laat ik maar bij het begin beginnen, of eigenlijk het einde van de vorige blog. De treinreis van 39 uur naar Perth. Wat een lange zit was dat! Bijna de hele tijd hetzelfde uitzicht, namelijk, helemaal niks! Bizar dat er zo veel van niks bestaat, zo lang achter elkaar. Af en toe een verdwaalde koe, een station dat bestaat uit 1 miezerig hokje, wat boompjes en dat was het eigenlijk wel. Gelukkig waren de stoelen goed en konden we nog redelijk slapen 's nachts en ook wel fijn, er was een douche in de trein! Even leek het alsof er geen einde aan kwam, maar uiteindelijk kwamen we in de bewoonde wereld, Perth! Hier hadden we voor de eerste 2 nachten een hostel geboekt dat zo ongeveer aan het strand lag! Erg mooi, helaas was het er verder 1 grote bende! Dus besloten daar niet langer dan de 2 geboekte nachten te blijven. De eerste dag lekker naar het strand geweest en de 2e dag naar Fremantle, een havenplaatsje vlakbij! Daar het hostel geboekt voor de 2 nachten daarna, het zag er veel belovend uit, een soort hippie hostel met een goede sfeer!
Toen we daar de volgende dag aankwamen was het even een dikke tegenvaller, de keuken was echt 1 groot slachtveld.
Fremantle had veel om te doen, leuke marktjes, the prison, en niet te vergeten een goede bierbrouwerij! The little creatures, met een heerlijk bruin biertje over de haven uitgekeken en lekker onderuit gezakt.
Verder kon je vanuit Fremantle een boot nemen naar Rottnest Island, daar fietsen gehuurd en snorkelspullen! Heerlijk tussen de vissen, groot en klein, kunnen snorkelen en om een echt oud schipwrak heen! Ondanks dat het hostel vies was, was er wel een gratis bbq, daarna besloten om 1 biertje doen en even te mexen, al snel wilden een aantal Engelsen meedoen, 1 biertje werder er iets meer, en even mexen werd de hele avond mexen, niet helemaal de bedoeling maar wel een leuke wending van de avond!

Ons laatste hostel in Perth lag in East Perth, gelukkig was het schoon!
Vanuit hier hebben we een trip gemaakt naar het wild life park, daar toch eindelijk mijn eerste kangaroo's en koala's gezien! De kangaroo's kon je ook voeren, super gaaf! Ze pakken het eten heel voorzichtig uit je hand en ondertussen kan je ze gewoon aaien! Ben echt verliefd geworden op die beesten, wat een schatjes! Ook wel bijzonder om te zien dat 1 baby-kangaroo bij zn moeder in de buidel kroop, zag je alleen nog wat pootjes eruit hangen! De Koala's konden we niet knuffelen maar mochten we wel aaien! Wat een ontzettend luie beesten, zit echt geen actie in! Wel heel schattig!

Een andere trip was naar Mandura, waar we een boottocht hebben gemaakt en echte dolfijnen hebben gezien! Echt heel leuk om te zien, ze vonden de boot heel interessant en hebben een stuk met de boot mee gezwommen. Veel foto's gemaakt, een aantal goede maar ook heel veel van het schuim dat langs de boot opspatte!

Na een heerlijke week in het westen was het tijd om weer terug te keren naar Adelaide, na 41 uur in de trein kwamen we om 07.20 lokale tijd (jaja, zelfs binnen Australie heb je verschillende tijdzones) aan. Voor die dag hadden we een wijnproeverij door the Barossa Valley geboekt, dus niks uitrusten, aan de alcohol! 4 proeverijen gehad, echt super lekker allemaal, met voor mij als persoonlijk hoogtepunt de Peter Lehman winery, echt super lekkere wijn (ook in Nederland te verkrijgen, dus echt een aanrader!)

Voor de volgende dagen hadden we een auto gehuurd om the Great Ocean Road te doen, wat een fantastische uitzichten, net als op de foto's! Helaas was het weer niet echt goed, lange broek en trui aan dan maar! De eerste nacht sliepen we in een soort caravan uit het jaar 0, maar erg leuk, net echt kamperen!
Op de terugweg sliepen we in een oude gevangenis, super mooi om allemaal te zien! Onze cel had zelfs een toilet erin, net als vroeger!

Zo, dat was een heel verhaal! Maar ik had toch de tijd omdat ik mijn foto's wilde uploaden op een usb-stick, en dat zijn er nogal wat haha!

Morgen met de trein naar Alice Springs waar het als het goed is gelukkig weer wat warmer is! En de treinreis duurt maar 24 uur, eitje!

• 30 Maart 2013 - 11:48

Karin:

Hee! Spectaculaire foto's! Wij hebben hier een witte Pasen, ook weer eens iets anders ;-) Xx