Thailand - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Sara Tuin - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Sara Tuin - WaarBenJij.nu

Thailand

Blijf op de hoogte en volg Sara

29 Juli 2013 | Australië, Alice Springs

Niet te geloven, na 5,5 maanden zit mijn reis er op! Over ongeveer 12 uur vertrek ik naar Nederland. Het lijkt alsof ik zo kort ben weggeweest, maar als ik dan terug denk aan de tijd in Australie, lijkt dat tegelijkertijd alweer zo ontzettend lang geleden.

Maar eerst nog het verslag van de afgelopen 3 weken!
In Chiang Mai heb ik op de laatste dag met tijgers geknuffeld, zo onwijs vet om te doen, lieve beesten! Daarna was het tijd om afscheid te nemen van de jongens en zelf naar Phucket te vliegen, daar aangekomen had ik het gevoel dat ik in Salou was, zo druk, zo veel (dronken) Engelsen, maar gelukkig ook een strand waar ik heerlijk heb gelegen (in de regen, het is hier niet altijd feest!). Die avond kwam Marlijn die ik tijdens de kookcursus in Chiang Mai had ontmoet, en besloten we om samen verder te reizen.
Meteen maar een ferry geboekt naar Koh Phi Phi, wat een ongelovelijk mooi paradijs, helaas hadden we maar anderhalf uur maar die hebben we goed besteed door lekker te zwemmen/zonnen.
Door met de ferry naar Krabbi, 's avonds naar de markt geweest, lekker gegeten en heerlijk (kort) geslapen. Want de volgende ochtend vertrokken we naar Koh Tao, heel veel goeds over gehoord, dus ik was heel benieuwd!

Ons hostel lag echt in the middle of nowhere, maar was wel een echt backpackershostel! 's avonds meegeweest naar een bbq op een berg waar we de zonsondergang konden kijken, als de wolken er tenminste niet voor hadden gezeten. 's nachts dacht ik lekker te gaan slapen, maar de magen van mijn roomies dachten daar anders over, non-stop overgeven, niet heel bevoordelijk voor je slaap.

De volgende dag een duikcursus geboekt, want daar staat Koh Tao bekend om. Duikschool Siam gaf ons het beste gevoel, dus daar geboekt voor de volgende dag, we kregen ook gratis accomedatie dus de volgende dag ook verhuisd naar een moeilijk chille kamer!
De eerste dag was alleen theorie, gaap, net alsof je weer op school zit! Maar wel heel nuttig want onder water dingen uitleggen is lastig!
De volgende dag eindelijk het water in! Skills oefenen en onze eerste echte duik! Heel gaaf! Bang dat het misschien zou tegenvallen na het great barrier reef, maar dat was helemaal niet zo!

Na 3,5 dagen was het zover, officieel hebben we onze Padi open water tot 18 m overal ter wereld duiken! 's avonds goed gevierd, al snel onze stamkroeg voor de rest van de tijd: de lotus bar gevonden. Echt heel fijn, aan de zee, lekker met je blote voeten op het strand pasjes maken en biertjes drinken natuurlijk! Verliefd op Koh Tao, dus lekker daar gebleven tot het tijd was om naar Koh Pangan te gaan voor de full moon party!

We hadden daar een bungalow geboekt, wow, wat een paradijsje, echt zo mooi, niet te geloven! Helaas waren Ester en Marlijn niet helemaal fit, dus hard drinken op de full moon werd het niet. Stiekem ben ik daar achteraf ontzettend blij om, want als je zag wat daar allemaal gebeurde, wil je echt nuchter zijn. Mensen die van een glijbaan afgingen, head first het zand in, mensen die door een vuurring springen en flinke brandwonden oplopen, mensen die hun dronken/kotsende 'vrienden' in de sleep area dumpen en zelf verder gaan feesten, heel bizar. Gelukkig was dat alleen het extreme en waren er ook heel veel mensen gewoon gezellig dronken en was het een heel mooi feestje op het strand. Echt een ervaring.

Na nog een chill-dagje op het strand was het tijd om weer naar Bangkok te gaan, mijn minst-favoriete stad. Hier heb ik me vooral opgesloten in het hostel en natuurlijk nog de laatste nodige inkopen gedaan!

Vandaag nog even de echt allerlaatste dingen kopen, nog even een massage nemen etc en dan richting vliegveld voor mijn 12.25 uur durende vlucht naar Nederland. En dan om 9.15 lokale tijd ben ik op Schiphol.

Het is een bijzonder gaaf avontuur geweest, ik heb momenten gehad dat ik ontzettend graag weer naar huis wilde en momenten dat ik nooit meer naar huis wilde. Ik heb hele leuke mensen ontmoet, en soms ook hele vreemde. Ik heb hele gave dingen gezien en hele schokkende. Ik heb geleerd dat er meer is dan Nederland/Europa, dat het helemaal niet vreemd is als mensen in de trein tegen je gaan praten, dat het beste plan geen plan is, meegaan met de stroom en genieten van alles wat je tegenkomt.

Bedankt voor alle leuke berichtjes die ik uit Nederland heb gekregen, het is fijn om te horen hoe alles daar gaat, ook al is het zo ver weg geweest.

  • 29 Juli 2013 - 10:37

    Jessica:

    Superleuk, Saartje!!
    Zin om je weer te zien hoor!!!
    Geniet nog even van je laatste uurtjes!

    xxx

  • 31 Juli 2013 - 11:06

    Susanne:

    Hey Sara,

    Welkom thuis! Moet wel heel raar zijn om gewoon weer door de stad te lopen! Wat een mooie reis heb je gemaakt! Leuk om te lezen hoor.

    Groetjes susanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sara

Actief sinds 11 Feb. 2013
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 7095

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 02 Mei 2014

Africa!

18 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Down under & Thailand

Landen bezocht: