East coast - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Sara Tuin - WaarBenJij.nu East coast - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Sara Tuin - WaarBenJij.nu

East coast

Blijf op de hoogte en volg Sara

18 Mei 2013 | Australië, Alice Springs

Dat de tijd vliegt is bijna een understatement. 3 maanden geleden kwam ik aan in Sydney, en nu weer op dezelfde plek vlieg ik over 2 uur naar Nieuw-Zeeland.
Het voelt als gisteren dat ik hier aankwam, maar tegelijkertijd voelt het ook alsof ik jaren ervaringen rijker ben.

Na Alice Springs, wat toch wel echt heel klein is, in de trein naar Darwin afgereisd waar we 1 nacht hadden. Aangezien ons vliegtuig naar Cairns om 5.00 am zou vertrekken leek slaap overbodig, dus helaas overdag niks in Darwin gezien, maar het nachtleven wel verkend!

In Cairns samen met Jessica de camper opgehaald waar we een aantal dagen samen mee zouden reizen. De tijd hebben we goed besteed, helaas veel regen ( ja, ook in Australie regent het!) maar ook veel gezien. Omhoog gereden naar Port Douglas, Cape tribulation en vervolgens wat meer naar het binnenland gegaan. Tijdens deze dagen was ik jarig, op de dag zelf hebben we gekampeerd in een national park waar de enige luxe die we hadden een toilet was, geen drinkwater/douches/elektriciteit of iets. Gelukkig hadden we van te voren al goede wijn, kaas en olijven ingeslagen, dus voorin de camper toch nog een beetje luxe gehad!
Tijdens onze tocht door het binnenland, Mareeba, konden we ons geluk niet op, Nederlandse Poffertjes! Heerlijk!

We konden Cairns natuurlijk niet verlaten zonder een trip naar het Great Barrier Reef! Met het weer hadden we ontzettend veel geluk, de enige goede dag waren wij op het reef! Met de boot was het iets minder, die deed het namelijk niet, dus overgescheept naar een andere, minder luxe boot, maar wat geeft het, no worries. Het Reef was echt fantastisch, de kleuren, vissen, schildpadden, alles erop en eraan! Hier hebben Jess en ik ook een introductie duik gedaan, even wennen maar uiteindelijk heel vet!

Na deze heerlijke dag hebben we afscheid genomen voor de komende weken. Ontzettend spannend om voor het eerst alleen te reizen, maar ik kan nu al verklappen dat dat helemaal goed is gekomen.

In Cairns ben ik de volgende naar omhoog gereden naar een wild-life park! Ontzettend gaaf, krokodillen die uit het water springen, slangen die voor je neus een muis verorberen en natuurlijk koala's en kangaroo's!
's avonds een potje Uno gespeeld en de volgende dag op weg naar mijn volgende stop: Mission Beach! Halverwege stond een bordje met ' Josephine Falls', ik was wel klaar met het rijden dus het leek me mooi om daar even pauze te houden. Wat een onwijs goed idee. Echt een prachtige waterval waar je zelfs in kon zwemmen, en vanaf glijden! De avond ervoor, en de ochtend al 2 x afscheid genomen van Roy en Ilona, toeval bestaat, we kwamen elkaar bij de falls weer tegen!

Uiteindelijk toch echt doorgereden naar Mission Beach, mooie stranden! Ik kon mijn camper parkeren vlak aan het strand, echt een geweldig uitzicht om mee wakker te worden! 's ochtends daar lekker op het strand gelegen en gezwommen en daarna doorgereden naar Townsville. Vanuit daar een halve dag naar Magnetic Island geweest, wilde koala's gezien en lekker kunnen zwemmen. 's middags doorgereden naar Arlie Beach, want vanuit daar zou ik de volgende dag een whitsundays trip doen van 3 dagen!

Wow, wat zijn the whitsundays mooi, echt ongelovelijk! En wat een mooie trip was het, 3 dagen op de boot, zonnen, zwemmen, snorkelen, kayakken en gewoon veel plezier hebben! Hier ook mijn eerste (en enige) haai gezien! Doodeng! Hij was maar 30 cm lang, maar onmiskenbaar een haai. De 3 dagen vlogen voorbij, helaas. 's avonds met de hele groep in Arlie gegeten en met een deel het nachtleven ingedoken, heel leuk!
Tijdens de trip heb ik Simone ontmoet, die heel graag een skydive wilde doen, nou dat leek mij ook wel wat! Dus niet nadenken en gewoon boeken! Wat is dat een geweldig gevoel, doodangsten in het vliegtuig en ondertussen onwijs genoten, want het uitzicht was onbeschrijvelijk. Dan naar de rand van het vliegtuig, are you ready? Eh, i guess? En dan spring je gewoon uit een vliegtuig, damn, amazing!

Helaas was het daarna weer tijd om door te rijden, 2 dagen alleen maar rijden, saai, vermoeiend, ellende. Maar uitiendelijk aangekomen in Hervey Bay, een vertrekplaats voor de bekende Fraser Tours.
3 dagen spenderen op het grootste zandeiland van de wereld! Crossen in een 4WD en zorgen dat de dingo's je niet te pakken krijgen!
Ontzettend veel mooie dingen gezien, meren, schildpadden, dingo's, slangen (daar werd ik niet zo blij van), zandduinen, een schipwrak, echt bijzonder! Maar ook daar kwam een eind aan, tijd om naar Brisbane te rijden en de camper over te geven aan Jessica!

Vanaf Brisbane verder gereisd met de Greyhound voor mijn laatste 2 weken in Australie. Mijn eerste stop: surfers paradise. Klinkt gaaf, en dat was het ook. Heerlijk weer gehad en het stappen is echt heel mooi daar! Maar verder is er weinig te doen, dus na 3 dagen de bus gepakt naar Byron Bay. Mijn nieuwe grote liefde, Byron.

In Byron was er gelukkig iets meer te doen, surfen, kayakken (met dolfijnen!!!), een ontzettende mooie wandeling naar de vuurtoren langs de kust, en natuurlijk niet te vergeten een trip naar Nimbin, het hippie plaatsje van Australie waar elke 2 meter ze je cookies aanbieden!
Ontzettende genoten in Byron, veel leuke mensen ontmoet, genoten van de relaxte sfeer, geen haast, no worries, be happy!

Maar aan alles komt een eind, tijd om door te reizen naar Sydney voor mijn laatste dagen in Australie. Toen ik aankwam in Sydney niet naar the Chinese Garden geweest, maar ik luister altijd naar mijn familie, dus Paul, nu ben ik er wel geweest. Echt ontzettend mooi!

Inmiddels zit ik op het vliegveld en vertrekt mijn vlucht naar Nieuw-Zeeland bijna, een nieuw avontuur. Iedereen zegt dat het nog mooier is dan Australie, dus kom maar op, ik ben er klaar voor!

  • 18 Mei 2013 - 23:45

    Mam:

    Hoi Sara, heerlijk om je uitgebreide verslag te lezen! We zijn net terug uit Sicilië, ook heerlijk maar niet zo spannend! Wel veel lekkere recepten en wijnen gevonden. Veel plezier in Nieuw Zeeland! Xxxx Els

  • 28 Mei 2013 - 19:06

    Paul Huurdeman:

    Hallo Sara,

    Mooie verhalen van je. We reizen als het ware een beetje met je mee. en alhoewel we hier in het toch wel koude Nederland zitten is het heel leuk om in gedachten even te gaan naar Byron Bay en de vuurtoren en de koala beren en .. mooi dat je in de Chinese tuin geweest bent. Wel link om te zeggen dat je altijd naar je familie luistert, zoiets wordt genoteerd!
    Ik hoorde van Oma dat je bij Ome Dick zit in Nieuw Zeeland en dat Oma via skype met jullie verbonden was. Ze vond het geweldig vertelde ze. Ome Dick had haar het huis laten zien en jij had met Els gepraat alsof je thuis op de bank zat. Goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Doe de hartelijke groeten van ons aan oom Dick.

    groet
    Bea en Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sara

Actief sinds 11 Feb. 2013
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 7096

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 02 Mei 2014

Africa!

18 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Down under & Thailand

Landen bezocht: