Nieuw Zeeland en Thailand - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Sara Tuin - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland en Thailand - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Sara Tuin - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland en Thailand

Blijf op de hoogte en volg Sara

07 Juli 2013 | Australië, Alice Springs

Het duurt even maar dan heb je ook wat (hoop ik).

Terug in de tijd naar Westport, waar mijn vorige reisverslag is geeindigd.

Na Westport vertrokken we vroeg in de richting van Franz Josef, waar we onderweg een zeehondenkolonie konden zien, de pancake rocks door een gordijn van regen, wat eigenlijk de hele busreis het uitzicht enigszins minder maakte.

Franz Josef is bekend vanwege de prachtige glaciers, dus meteen maar geregeld dat we een glacier hike gingen doen en kayakken op het meer. Ontzettend gaaf allebei, vooral de hike was echt fantastisch, eerst met de helicopter op de glacier afgezet en daarna 3 uur daar hiken met volle zon en dus prachtige kleuren. Na de hike konden we gratis naar het spa-park waar 3 buitenbaden waren van 36/38 en 40 graden, heerlijk de hele middag in gezeten!

Wanaka. Onderweg naar Wanaka stopten we bij the mirror lake, bekend van de anzichtkaarten die je ondersteboven kan houden en echt van weerspiegeling amper kan onderscheiden, heel leuk om te zien!
In Wanaka zag ik Nicola weer waarmee ik op het Noordereiland samen had gereisd, heel leuk! 's avonds zijn we naar de bioscoop in Wanaka geweest, waar de zaal bestond uit random banken/stoelen en zelfs auto's, heel leuk om mee te maken, en heerlijke hot cookies in de pauze!

Queenstown. Richting Queenstown kwamen we langs puzzle world waar ze ontzettend met je mind fucken, heel gaaf, gezichten die je volgen etc.
De eerste avond in Queenstown lekker met de groep wezen stappen, de volgende dag enigszins brak een wandeling langs het meer gemaakt, met echt prachtige uitzichten. Verder heb ik in Queenstown de canyon swing gedaan, echt heel gaaf en doodeng, hebben we een bezoekje gebracht aan Arrowtown (een oud goudmijnersplaatsje) en hebben we frisbee golf gespeeld. En natuurlijk lekker gedronken.

Christchurch. Eigenlijk niet heel boeiend, 's avonds in het donker aangekomen en in het donker 's ochtends vertrokken,wel kon je zien dat ze nog steeds ontzettend veel bezig zijn met alles weer opbouwen na de aardbevingen. 's avonds speelden de All Blacks tegen Frankrijk, dus in het hostel de wedstrijd gekeken, waar ook wat locals waren zodat ik nu waarrempel het grootste gedeelte van rugby snap!

Kaikoura! Bekend om het zwemmen met dolfijnen, woehoe, eindelijk! Het koude weer schrok mij niet af, maar de dolfijnen blijkbaar wel, want toen we met de boot gingen hebben we geen enkele dolfijn gezien, dus daar viel mijn droom compleet in het water! Verder wel voor het eerst sinds ongeveer 4 maanden weer wezen hardlopen, richting een zeehondenkolonie, heel leuk om te zien! In Kaikoura heb ik ook voor het eerst gelift, wel samen met mijn roomie gelukkig! Naar een waterval waar allemaal kleine zeehondjes in zwemmen, heel erg gaaf om te zien!

Picton. Ik was hier al geweest, maar mijn hostel was zo fijn dat ik graag nog een nachtje daar wilde slapen! Ik zou 2 nachten daar blijven, maar op donderdag werd verteld dat dat waarschijnlijk de laatste dag zou zijn voor een tijdje dat de ferry's normaal vaarden aangezien er een enorme storm voorspeld was, dus in plaats van vrijdag ben ik donderdag al naar Wellington gegaan. Wat maar goed ook was, want donderdagavond brak de storm los, ontzettend veel schade in Wellington door windstoten van 200 km/h. Ik zat gelukkig veilig bij Ome Dick, waar de enige schade een gebroken ruit was, maar het huis wel trilde op zijn grondvesten! De dagen die volgenden was het ontzettend slecht weer, dus lekker samen met Ome Dick binnen gezeten, het nieuws gevolgd en veel verhalen van hem gehoord! Uiteindelijk begon de zon toch te schijnen dus ben ik Wellington in gegaan, wat is het toch een mooie stad! Mjin laatste dag zijn we bij een vriendin van Ome Dick koffie wezen drinken, wauw wat een huis, maar zoals Ome Dick zegt: 'they have more money then a camel can shit'. Nou dat was ook wel te zien!

Na Wellington een stop in Taupo waar ik al was geweest, dus een korte wandeling langs het meer (dat zo groot is dat Singapore erin past) en vroeg naar bed!

Auckland was alweer mijn laatste stad in N-Z. Ontzettend leuke kamergenootjes waardoor het elke avond drinken werd, het begon standaard als 'a quiet one' en eindigde ergens laat in de kroeg, hele leuke tijd gehad! Van Sightseeing kwam er weinig, maar Auckland is ook stiekem niet echt een mooie stad. Zeker niet vergeleken met de rest van N-Z.

Tijd om Nieuw Zeeland te verlaten, it's been a plessure.

Na een lange vliegreis met 2 tussenstops eindelijk aangekomen in Bangkok, gadverdamme wat een hitte! Behoorlijk omschakelen van de winter in N-Z naar de 35 graden in Thailand.Bangkok is ontzettend druk, levensgevaarlijk op straat vanwege het verkeer dat je aan alle kanten voorbij schiet, vooral heel veel scooters die overal tussendoor komen met volle vaart.

In Bangkok ben ik naar Khoa san Road geweest, ontzettend veel marktkraampjes, echt bijna niet voor te stellen! Verder ben ik met de tuktuk naar wat tempels geweest, doodeng in dat ding, maar een leuke ervaring! en ontzettend mooie tempels!

Bangkok is niet mijn favoriete plaats, dus snel doorgereisd naar Ayuthaya, een plaatste boven Bangkok. Hier een fiets gehuurd en langs wat tempels gefietst. Wat een ellende, volgens mij ben ik wel 100 keer verdwaald, en hoe behulpzaam de thaise mensen ook zijn, ze stuurden je continu de verkeerde kant op, of begrijpen uberhaupt niet wat je bedoeld.
Bij mijn hostel kennis gemaakt met de thaise keuken, wauw, wat ontzettend lekker! Favoriet: Tom Yum Kung!

Woehoe, door naar Chiang mai, waar ik nu ben. Toen ik hier aankwam op het station had ik geen idee waar ik heen wilde, gelukkig ontmoete ik 3 Engelse jongens die wel een plan hadden, dus een taxi gedeeld naar hun hostel, waar we nu met zn 4en een kamer hebben. Gisteren hebben we een cookingclass gedaan, dus ik kan nu heerlijk Thais koken! Heel erg leuk om te doen! En vandaag stond op het programma: olifanten rijden! Heeeeeel erg cool om te doen! Wat zijn die beesten ontzettend groot en onwijs schattig! Foto's volgen hopelijk snel, in dit internet cafe kan ik ze niet uploaden. Na het rijden mochten we ze ook wassen in de rivier, heel gaaf!

Kortom, ik vermaak me uitstekend, nog maar 3 weekjes en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan, maar eerst hier nog even volop genieten!

  • 07 Juli 2013 - 20:02

    Anouk:

    Gaaf allemaal hee Saar!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sara

Actief sinds 11 Feb. 2013
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 7099

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 02 Mei 2014

Africa!

18 Februari 2013 - 31 Juli 2013

Down under & Thailand

Landen bezocht: