Sydney, Melbourne en Adelaide - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sara Tuin - WaarBenJij.nu Sydney, Melbourne en Adelaide - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sara Tuin - WaarBenJij.nu

Sydney, Melbourne en Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Sara

14 Maart 2013 | Australië, Sydney

Oke, het is een feit, een blog netjes bijhouden is niet helemaal mijn ding.
Vandaag toch maar weer een poging!

Het lijkt alweer zo lang geleden dat ik in Sydney was terwijl het eigenlijk nog maar 1 week geleden is, zo veel gedaan in zo'n korte tijd.
In Sydney zijn we, natuurlijk, naar Bondi-beach geweest, het was net echt! De life-guards die rondrijden, de mensen vragen om tussen the red and yellow flags te zwemmen en mensen complimenteren die dat daadwerkelijk doen. Helaas geen grote reddingsacties gezien.

Verder in Sydney veel biertjes gedronken, Jessica's verjaardag erg goed gevierd, genoten van het weer en de stad, en verder?

Na Sydney was het tijd voor de blue mountains, wat een ervaring. Daar voor 1 nacht een hostel geboekt zodat we twee dagen de tijd hadden om daar rond te wandelen. We hadden geluk met het weer, de dagen voordat wij er waren was het regen en mist, maar de hemel trok, natuurlijk, open toen wij kwamen. 2 hele mooie wandelingen gemaakt met prachtige uitzichten. Het hostel was fantastisch, erg huizelijk, en toen we 's avonds yatzee aan het spelen waren kregen we zowaar heerlijke chocoladekoekjes (timtams) en gluhwijn om het af te maken. Genieten.
Die avond de trein naar Sydney weer gepakt, daar nog een biertje gedronken en dan was het toch eindelijk tijd om aan ons grote avontuur te beginnen.

Woensdagochtend om 07.05 vertrok ons vliegtuig naar Melbourne, daar helemaal gebroken aangekomen dachten we wel even een hostel te kunnen vinden. Leuk idee, lastig uitvoerbaar. Na veel gelopen te hebben met onze backpack, vaak te horen hebben gekregen dat het hostel al vol zat, kwamen we aan bij onze laatste hope, het Space hostel. Gelukkig, ze hadden nog plek. Wat een luxe, jacuzzi op het dak, onze eigen bioscoop, fitnesszaal ( die we natuurlijk niet gebruikt hebben) en een heerlijke kamer met goede airco! Helaas hadden ze maar voor 3 nachten plek, dus daarna weer verhuisd naar een ander hostel, een stuk minder luxe, bloedheet, maar verder prima.
In Melbourne eerst wat sightseeing gedaan, een dag naar St. Kilda, het strand waar we 's avonds een echte pinguin hebben gezien en uiteraard ook een biertje hebben gedronken en vooral veel in de jacuzzi gezeten.

Na een heerlijke tijd in Melbourne was het tijd om verder te gaan, met de trein 10,5 uur reizen naar Adelaide. Erg tegenop gezien maar het viel gelukkig reuze mee, ontzettend ruime en fijne stoelen en zelfs wat uurtjes slaap kunnen pakken. In Adelaide ook wat rondgelopen, gisteren naar het strand gefietst (2 x 15 km, pff) en dan kom je op het strand. Is het net Ameland! Keiharde wind en koud, slechts 20 graden, trui dus maar aangedaan! Stiekem ook wel fijn om op een plek te zijn die zo lijkt op Nederland!

Vandaag vertrekken we naar Perth, 39 uur in de trein, heel benieuwd of we dat gaan overleven! Om onszelf wat moet in te praten zijn we vandaag naar de chocoladefabriek van haighs, exclusief in Australie, geweest, daar een tour gekregen met tasting! Om de reis te overleven toch ook maar wat chocolade gekocht, ben benieuwd hoe lang we ermee kunnen doen, ons kennende, niet zo lang.

Kortom, ik geniet hier ontzettend, maak veel mee waardoor het bloggen er soms een beetje bij in schiet!

• 14 Maart 2013 - 09:58

Els:

Lieve Saar,

toch ook weer leuk om je hele verhaal zo te lezen! Over skype komt het wat in fragmenten over. Ik dacht trouwens dat bier zo duur was in Australië??? Of hebben ze veel happy hours? Lekker genieten! Wij hebben hier weer even winter: sneeuw en kou maar ook een heerlijk zonnetje en blauwe lucht! Met oma alles goed: ze geniet van je verhalen.