Alice Springs, Darwin en Cairns - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Sara Tuin - WaarBenJij.nu Alice Springs, Darwin en Cairns - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Sara Tuin - WaarBenJij.nu

Alice Springs, Darwin en Cairns

Blijf op de hoogte en volg Sara

13 April 2013 | Australië, Alice Springs

De tijd vliegt! Net als de tijd die ik hier in het Internetcafe heb, dus dit wordt niet zo'n lang verslag ben ik bang!

Eenmaal aangekomen in Alice Springs werden we door het busje van ons hostel opgehaald, meteen werden we overgehaald om de volgende dag een tour naar Uluru te doen! Deze zou 3 dagen duren en een aantal hikes inhouden, slapen onder de sterren en kameel en kangaroo eten!

De volgende dag om 5 uur was het tijd om op te staan want we zouden om 6 uur vertrekken! Gelukkig aardig in het busje kunnen slapen. Na onze eerste stop bij een camelfarm besloot onze tour-gide dat we elkaar wat beter moesten leren kennen, hij had een aantal vragen op het raam geschreven die iedereen door de microfoon moest beantwoorden. Het begon onschuldig met je naam/woonplaats, en eindigde met je geheime talent en je eerste kus.
Een mooie manier om meteen iedereen wat te leren kennen en het ijs te breken!

De eerste hike was door kings canyon, de eerste klim was vreselijk, meteen volle bak omhoog. Gelukkig werd het daarna vlak en konden we van het prachtige uitzicht genieten! De foto's komen helaas later, want in dit inetcafe doet mijn usb het niet! Halverwege konden we gelukkig even zwemmen voor we aan de 2e helft van de hike begonnen! Uiteindelijk viel het allemaal reuze mee hoe zwaar het was! Vooral heel gaaf om te doen!
Na de hike zouden we naar de plek gaan waar we die nacht zouden overnachten, het was al donker toen we daar kwamen, heel handig! Gelukkig hoefden we geen tenten op te zetten want we zouden in een swag slapen, een soort matje die je dicht kan ritsen! Eerst nog even bbq-en met kameel burgers en kangaroo vlees, stiekem best lekker!
Daarna nog even bij het kampvuur gezeten en onder de sterrenhemel in slaap gevallen, heel gaaf om als je 's nachts wakker wordt en je ogen open doet zo'n heldere hemel te zien!

5 AM: oehoehoe, wakker worden! Niks luieren, opstaan, swag oprollen, afwassen en gaan! Tijd voor de 2e hike, dit keer was kata tjuta aan de beurt, heel anders dan kings canyon maar even goed echt een super ervaring! Helaas geen water om tussendoor in te zwemmen, maar je kan niet alles hebben!
Daarna door naar Uluru, de heilige berg van de aboriginals, wat een gigantisch ding! En dan zit er nog 6 km onder de grond, bizar!
Hier vertelde onze tour-gide wat verhalen van de aboriginals wat zich op de berg had afgespeeld, ruzieende slagen, oneerlijke blue tongue lizards en nog meer!

Helaas, de tijd hier is bijna om, volgende keer een vervolg!

• 13 April 2013 - 16:12

Marja:

Hey Sara,

Dat is weer eens een hele andere locatie om je verjaardag te vieren!
    Hartelijk gefeliciteerd.
    Heel veel plezier op je verdere avonturenreis.

groeten, Gerard en Marja

• 14 April 2013 - 13:06

Paul Huurdeman:

Hallo Sara,

Mooie verhalen uit Australië! Wel afzien zo'n tocht door de woestijn maar heel erg de moeite waard en na zoveel uur in de trein ben je wat gewend zou ik denken. We reizen een beetje met je mee.
    Gefeliciteerd met je verjaardag en nog een heel goede reis toegewenst.

groet
    Bea en Paul